27. května 2017 v 12:01 | Katie* |  Recenze
Originální název: Guardians Of The Galaxy Vol. 2
Český název: Strážci Galaxie Vol. 2
Žánr: Akční, dobrodružný, sci-fi
Délka filmu: 136 minut

Hrají: Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Kurt Russell, Michael Rooker, Karen Gillian, Pom Klementieff, ...
Režie: James Gunn

Popis: V rytmu zbrusu nových Nejlepších hitů #2 pokračují ve filmu od studia Marvel Strážci Galaxie Vol. 2 dobrodružství party superhrdinů, kteří se vydávají až na samé hranice kosmu. Strážci se musí naučit držet pohromadě a odhalit tajemství rodičů Petera Quilla. Staří nepřátelé se stávají spojenci a na pomoc našim super-hrdinům přicházejí i další oblíbené postavy z rozpínajícího se filmového vesmíru studia Marvel.

Recenze: Ke Strážcům Galaxie se mi váže taková nemilá věc. Když šel v roce 2014 do kin první díl, chtěla jsem na něj zajít do kina, ale bohužel jsem neměla s kým, takže jsem si musela počkat, až se objeví někde na netu a někdo k němu udělá titulky. Letos jsem byla na 100 % odhodlaná na druhé pokračování jít do kina. Domluvila jsem se s kamarádkou a říkala si "letos už mi to vyjde". Nevyšlo. Kamarádka studuje v Praze a doma má teď starosti týkající se rodiny a kdykoliv jsem se jí na kino ptala, odpověděla mi "domluvíme se pak". Po nějaké době už jsem si řekla, že to nemá cenu a návštěvu kina, už podruhé, tedy oželím. No musela jsem si počkat až do čtvrtka, kdy k filmu vyšly titulky a já se do něj mohla pustit. Možná už jsem to tady někdy psala, ale já první Strážce Galaxie úplně zbožňuju. Zařadili se mezi mé nejoblíbenější filmy vůbec a taky je to, aspoň za mě, nejlepší film od Marvelu. Na druhé pokračování jsem se tedy moc těšila, ale zároveň jsem se nevyhla obavám, jestli to pro mě nebude zklamání. Naštěstí na to nedošlo, ačkoliv dvojka podle mě byla o trochu slabší než jednička. A to hlavně dějem. Ve "Volume 2" se řeší hlavně vztah Petera Quilla s jeho taťkou. Ti dva se nikdy neviděli a už na konci jedničky jsme se dozvěděli, že Yondu měl malého Petera otci předat (proto ho unesl ze Země), ale rozhodl si ho nechat. Peter tedy poznává svého nového cool taťku a dozvídá se něco víc o svém původu. Do příběhu pak sem tam vstoupí namyšlení zlatí lidé, vedení kněžkou Ayeshou, kteří mají na Strážce pifku, protože jim ukradli pro ně cenné baterie. Dalo by se tedy říct, že v tomhle filmu už Strážci tak úplně nezachraňují galaxii, ale spíše se nám zde poodhalují různá tajemství a řeší se zde rodinné vztahy. Třeba i sesterský vztah mezi Gamorou a Nebulou. Já třeba ocenila, že nám ve filmu bylo prozrazeno něco z minulosti Yondu. Kdo byl, před tím než se stal zlodějem a hlavně - proč si vlastně Petera nechal. Ke konci filmu se dozvídáme, kdo byl po celou dobu hlavním záporákem a tohle odhalení je docela smutné - hlavně když dojde řeč na Peterovu matku. Dvojka Strážců je taky o dost barevnější než jednička a samozřejmě s pokračováním jsme se dočkali i několika nových postav. Kromě těch, co jsem už vyjmenovala, jsem ocenila přítomnost Sylvestra Stalloneho, jehož postava má společnou minulost s Yondu, a rozkošná byla i Mantis s těmi svými tykadélky ♥
Kdybych to měla tedy shrnout. Ve dvojce nám byly poskytnuty odpovědi na otázky z předchozího dílu. Také bych řekla, že film byl i vtipnější, já se teda smála každou chvíli. Nejvtipnější mi zde přišel Drax, jeho hlody bez jakékoliv špetky emocí to prostě zabíjely, a potom Baby Groot, nad jehož nedostatkem komunikativních schopností jsem skoro umírala smíchy. Zazní tu taky třeba nejedna skvělá hláška. Možná už jste na internetu zaznamenali: "I'm Mary Poppins, y'all", kterou pronesl Yondu. Jooo, já myslím, že tahle věta se jen tak neztratí. Trošku zklamaná jsem byla taky ze soundtracku. Ten se sice do filmu hodil skvěle, ale jsou to písničky, které neznám (a to už je co říct!). U prvního filmu tvořily soundtrack songy, které jsem znala a mohla jsem si pozpěvovat (ať už to bylo Come And Get Your Love nebo Hooked On A Feeling ♥), tady to bohužel nešlo. Jde ale o velice solidní a dobře natočené pokračování, které rozhodně nezklame. Každý si zde dokáže něco najít. Za mě to ale ještě na jedničku úplně nestačilo. Sice bylo hezké, že se dvojka zaměřila spíše na rodinu, ale kvůli tomu pak vznikl o trošku slabší děj. I tak se ale jedná o jeden z těch lepších marveláckých filmů.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.