26. dubna 2017 v 21:14 | Merylka |  Recenze
Budget: $250 millionů (Kolik stála výroba filmu)
Box Office: $910.8 millionů (Kolik film zatím vydělal)

Režie: F. Gary Gray
Scénář: Chris Morgan
Hrají: Vin Diesel, Dwayne Johnson, Jason Statham, Charlize Theron, Kurt Russell, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Ludacris, Nathalie Emmanuel, Luke Evans, Helen Mirren

Popis:
Dominic Toretto (Vin Diesel) zradil svou rodinu. V jedné z nejúspěšnějších filmových sérií všech dob je sice možné cokoliv, ale tohle je víc než automobilové seskoky padákem, průlety aut mezi mrakodrapy, nebo tažení obřího trezoru ulicemi Ria. Rychle a zběsile 8 rozhodně nepojede na neutrál. Na stranu zla přetáhla Doma legendární kyber-teroristka přezdívaná Cipher (Charlize Theron), která je stejně krásná jako nebezpečná. Není tedy divu, že Toretto naprosto ztratil hlavu a vykašlal se nejen na Letty (Michelle Rodriguez), ale i na všechny staré kámoše. Že s ním má Cipher jiné plány, než jsou romantické večeře při svíčkách, je nabíledni. Kombinace její inteligence a jeho svalů a řidičských schopností z nich mohou udělat neporazitelný tandem. Aby svět zůstal v rovnováze, převezme otěže v osiřelé rodině Hobbs (Dwayne Johnson), který do ní proti své vůli přibere nového člena - Deckarda Shawa (Jason Statham), vysokooktanový záporák ze sedmého dílu, který měl původně shnít ve vězení. Společně s nimi se budeme přesouvat z divokého pobřeží exotické Kuby, přes ucpané ulice New Yorku až na pusté ledovce v Barentsově moři, abychom si užili další zábavnou a nezapomenutelnou jízdu. (CinemArt CZ)

Celá série filmů Rychle a zběsile šla vždy zcela mimo mně. Viděla jsem pouze první díl a to opravdu hodně, hodně, hoooodně dávno, že si ho ani nepamatuji. Na film mě ale ukecala moje kamarádka, která je obrovskou fanynkou téhle série a tak jsem na film šla s vědomím toho, že alespoň na plátně po dlouhé době uvidím Helen Mirren a mého krasavce Scotta Eastwooda. Očekávala jsem naprosté minimum, ale nakonec jsem ze sálu odcházela velmi překvapená a potěšená celkovým výsledkem.

Naštěstí jsem si pamatovala některé z postav, takže jsem tak trochu věděla kdo je kdo a když tak jsem po své levé ruce měla skvělou nápovědu. Vin Diesel se své slavné role Dominica drží zuby nehty, stejně tak jeho filmová přítelkyně krásná herečka Michelle Rodriguez a naštěstí pro ně se mezi nimi žádná jiskra za celou sérii nevytratila, naopak jim lásku věřím daleko více než v prvním díle, proto pro mě byl šok, když Dominic zradil svojí rodinu, ale kvůli důvodu, který je naprosto pochopitelný a velmi smutný a prsty v tom má i záporačka celého filmu, kterou tvárnila Charlize Theron a opravdu přesvědčivě. Doslova jsem se zamilovala do jejího vzhledu drsňačky a ty dlouhé vlasy jí vážně slušeli, každopádně svojí roli zahrála tak, že jsem jí až nenáviděla a věřte mi vážně si tu nenávist zasloužila.

Dalšími herci, kteří mě svojí přítomností ve filmu velmi potěšili byli Helen Mirren, která si ve filmu zahrála opravdu malinkatou, ale svým způsobem i důležitou roli, pak skvělý herec Kurt Russell a jeho asistenta ztvárnil Scott Eastwood, u jeho scén jsem se docela nasmála. Takže herecké obsazení bylo pro mě naprosto skvělé. Třešinkou na dortu byl Dwayne Johnson, kterého jsem si v poslední době vážně oblíbila (možná proto, že hraje úžasné postavy, které mi jsou velmi sympatické).

Herecké obsazení je tedy pro mě na filmu jedním ze silnějších bodů. Když vezmu film jako celek, tak příběh krásně utíkal. Samozřejmě je film nabitý několika akčními scénámi, buď je tam střílení, závodění, rvačka či útěk, ale vše je skvěle natočené. Občas je tam pár scén, které mi přišli až příliš nereálné, ale je to film, tak přimhouříme jedno očko. Je to krásné vyvážené, líbí se mi, že se tvůrci zaměřili na pánské i dámské publikum a tudíž obě pohlaví odcházeli z kina spokojeni. Navíc je film doprovázený dobrým soundtrackem, který tomu dodává šťávu a konec je až nesnesitelně dojemný, i když malinko předvídatelný. Ale jinak se jedná o opravdu skvělý akční film, plný krásných sporťáků, který za to stojí.

Herecké obsazení .......... 90%

Příběh ........................ 80%

Napětí ........................ 70%